Alkan, HüseyinÖzgen, Kemal2024-04-242024-04-2420141303-04852148-7561https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/166517https://hdl.handle.net/11468/27327Bu araştırmanın amacı, matematik öğretmen adaylarının etkinlik geliştirme becerilerini belirlemektir. Araştırma, betimsel yöntemlerden özel durum çalışması kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Verilerin derlenmesinde ortaöğretim matematik öğretmenliği bölümünde son sınıfta okuyan 57 öğretmen adayından yararlanılmıştır. Öğretmen adaylarından, lise matematik öğretim programında bulunan fonksiyon kavramına yönelik 5 kazanım için beş etkinlik geliştirmeleri istenmiştir. Elde edilen verilerin analizinde betimsel analizden yararlanılmıştır. Geliştirilen etkinlikler; etkinlik olup olmama, öğrenme sürecinde kullanılacak olan aşama ve yansıtılan beceriler açısından incelenmiştir. Ulaşılan bulgular, öğretmen adaylarının yarıdan fazlasının etkinlik geliştirebildiği, bunun yanında etkinlik geliştiremeyen ve etkinlik olarak kabul görmeyen durumların olduğunu göstermiştir. Etkinliklerin çoğunlukla bir kavrama/kurala ulaşmaya yönelik oldukları saptanmıştır. Ayrıca, etkinliklerde matematiği günlük yaşamla ilişkilendirme, farklı temsillerin kullanımı ve düşünme/yorumlama, tahmin ve genellemeye yönelik yönlendirici soruların kullanıldığı görülmüştür. Matematik öğretmen adaylarının etkinlik geliştirmede güçlüklerinin olduğuna yönelik yansımalara rastlanmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMatematik öğretmen adaylarının etkinlik geliştirme becerilerinin incelenmesiArticle14311791201166517