Sütçü, Neşe DokumacıBulut, İlhami2020-08-272020-08-272016Sütçü, N. D. ve Bulut, İ. (2016). Ortaokul matematik öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin yeterlik algıları ve bu teknikleri kullanma düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (29), 289-308.1305-0060https://hdl.handle.net/11468/6197https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/786639Bu araştırma ile ortaokul matematik öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin yeterlik algıları ve bu teknikleri kullanma düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Diyarbakır ili merkez ilçelerindeki 38 ortaokulda görev yapan 154 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmada veriler, “Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine İlişkin Yeterlik Algıları (AÖDYA) Ölçeği" ve Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerini Kullanma Düzeyi (AÖDKD) Ölçeği" ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, matematik öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri konusunda kendilerini oldukça yeterli gördükleri ve öğrenme sürecinde bu teknikleri bazen kullandıkları saptanmıştır.In this research, the aim is to determine competency perceptions of secondary school mathematics teachers about the alternative measurement and evaluation techniques and level of the use of these techniques. Sampling of the research is made of 154 mathematics teachers working at 38 different secondary schools which are in Diyarbakır city. In the research, survey model is used and data is obtained by “Competency Perceptions about Alternative Measurement and Evaluation Techniques Scale” and “The Level of The Use of Alternative Measurement and Evaluation Techniques Scale”. In order to analyze the data obtained from the research, descriptive statistics are used. As a result of the research, it has been determined that mathematics teachers consider themselves quite competent about alternative assessment and evaluation techniques and sometimes use these techniques in the learning process.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖlçme ve değerlendirmeAlternatif ölçme ve değerlendirme teknikleriMatematik öğretmenleriProgram değerlendirmeMeasurement and evaluationAlternative measurement and evaluation techniquesMathematics teachersProgram evaluationOrtaokul matematik öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin yeterlik algıları ve bu teknikleri kullanma düzeyleriOrtaokul matematik öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin yeterlik algıları ve bu teknikleri kullanma düzeyleriCompetency perceptions of secondary school mathematics teachers about the alternative measurement and evaluation techniques and level of the use of these techniquesCompetency perceptions of secondary school mathematics teachers about the alternative measurement and evaluation techniques and level of the use of these techniquesArticle2928930810.14582/DUZGEF.706