Çakmak, LeylaBoğanak, Fikriye AksoyMenteş, NurettinVolkan, Mustafa2025-03-082025-03-0820252667-8217https://doi.org/10.55050/sarad.1580254https://hdl.handle.net/11468/31858Smartphone use among preschool children is increasing. It can even be stated that the age of use has decreased until early childhood. Screen exposure in preschool children leads to various behavioral problems. This study aimed to reveal screen addiction in preschool children, to reveal the factors associated with screen addiction, and to determine the effects of problematic smartphone use on social behavior disorder. The study was prepared with a cross-sectional design. Parametric and nonparametric methods were used in the analysis, and regression analysis was performed. The problematic or social behavior disorder scale differs according to the variables of daily and weekly smartphone usage time of the child and mother's education level. Problematic smartphone use has an effect on social behavior disorder. Since it leads to social behavior disorder, it is recommended to limit the use of smartphones in preschool children, to produce alternatives for other activities, to provide parental education, and to develop strategies to strengthen children's self-regulation regarding smartphone use.Okul öncesi çocuklar arasında akıllı telefon kullanımı giderek artmaktadır. Hatta kullanım yaşının erken çocukluk dönemine kadar düştüğü söylenebilir. Okul öncesi çocuklarda ekrana maruz kalma çeşitli davranış sorunlarına yol açmaktadır. Bu çalışmada okul öncesi çocuklarda bağımlılığı ile ilişkili faktörleri ortaya koymak ve problemli akıllı telefon kullanımının sosyal davranış bozukluğu üzerindeki etkilerini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışma kesitsel desen ile hazırlanmıştır. Analizlerde parametrik ve non-parametrik yöntemler kullanılmış ve regresyon analizi yapılmıştır. Çocuğun günlük ve haftalık akıllı telefon kullanım süresi ve annenin eğitim düzeyi değişkenlerine göre ölçekler farklılaşmaktadır. Problemli akıllı telefon kullanımının sosyal davranış bozukluğu üzerinde etkisi bulunmaktadır. Sosyal davranış bozukluğuna yol açtığı için okul öncesi çocuklarda akıllı telefon kullanımının sınırlandırılması, başka aktiviteler için alternatifler üretilmesi, ebeveyn eğitimi verilmesi ve çocukların akıllı telefon kullanımına ilişkin öz-düzenlemelerini güçlendirecek stratejiler geliştirilmesieninfo:eu-repo/semantics/openAccessPreschool childrenSmartphone addictionSocial Behavioral DisordersTürkiyeOkul öncesi çocuklarakıllı telefon bağımlılığısosyal davranış bozukluklarıTürkiye.FACTORS ASSOCIATED WITH SMARTPHONE OVERDEPENDENCE IN PRESCHOOL CHILDREN AND ITS EFFECT ON SOCIAL BEHAVIORAL PROBLEMSOKUL ÖNCESI ÇOCUKLARDA AKILLI TELEFONA AŞIRI BAĞIMLILIKLA İLİŞKİLİ FAKTÖRLER VE SOSYAL DAVRANIŞ PROBLEMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİArticle71435310.55050/sarad.1580254