Yaşar, İbrahim HalilAltincik, Hasan2022-03-142022-03-142018Yaşar, İ. H. ve Altincik, H. (2018). Türkiye Cumhuriyeti bakanlıklarının web sitelerinin halkla ilişkiler bağlamında değerlendirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (55), 224-236.1302-18422587-005Xhttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpnNE56RTNOdz09https://hdl.handle.net/11468/9420Öz:Bu çalışmada Türkiye Cumhuriyeti Bakanlıklarının web sayfaları, halkla ilişkiler amaçlı kullanımları bağlamındadeğerlendirilmektedir. Bu bağlamda başbakanlık dahil olmak üzere mevcut 22 bakanlığın web sayfaları, ilgilibakanlıkların; iletişim çalışmaları, bakanlık ile ilgili genel bilgiler, medya ile ilişkiler, kurum kimliği ve etkileşim gibiözellikler açısından analiz edilmiştir. Çalışma kapsamında ayrıca mevcut bakanlıkların web sayfaları incelenereksosyal medya hesaplarına erişimlerinin bulunup bulunmadığına bakılmıştır. Çalışmada içerik analizi yöntemikullanılarak, 22 bakanlığın web sayfaları ve sosyal medya erişimleri incelenerek değerlendirilmiştir. Çalışmasonucunda elde edilen verilerden hareketle bakanlık web sayfalarının halkla ilişkiler araçlarını ne orandabarındırdığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu noktada bakanlıkların hemen hemen hepsinde basın arşivi ve basınbültenleri unsurlarını barındırdıkları, iletişim yönlendirmelerine sahip oldukları gözlemlenmiştir. Bakanlıklarınbirçoğunun duyurular kısmına önem verdiği saptanmıştır. Ayrıca yeni medyada 21 bakanlığın resmi hesaplarınınolduğu ve aktif yönlendirmelere sahip oldukları görülmüştür.Abstract:In this study, the web pages of the Ministries of the Republic of Turkey have been evaluated in terms of their use for public relations purposes. In this context, the web pages of the 22 ministries, including the prime minister, have been analyzed in terms of characteristics such as communication studies of relevant ministries, general information about the ministry, relations with the media, corporate identity and corporate interaction. The study has also been examined the web pages of current ministries to see if they had access to social media accounts. Using the content analysis method in the study, web pages and social media access of 22 ministries have been examined and have been evaluated. It is aimed to show how the web pages of the ministry have the tools of public relations, in the light of the data obtained in the result of the study. At this point, it was observed that nearly all of the ministries had media archives, press bulletins and had communication directives. It was determined that many ministries attach importance to the announcement part. It was also seen that there was 21 ministerial official accounts and have active referrals in the new media channels.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBakanlıklarHalkla ilişkilerWeb sayfasıSosyal medyaMinistriesPublic relationsWeb pageSocial mediaTürkiye Cumhuriyeti bakanlıklarının web sitelerinin halkla ilişkiler bağlamında değerlendirilmesiEvaluation of web sites of the ministry of Republic of Turkey in the context of public relationsArticle55224236