Ergani Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 3 / 3
  • Öğe
    Dış mekan oyunları ile dijital oyun bağımlılığı arasındaki ilişki
    (Galenos Yayıncılık, 2023) Baran, Ebru Boğa; Sağlam, Mehmet
    Amaç: Bu çalışmada dijital oyun bağımlılığı ile dış mekân oyunları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Çalışma nicel yöntem ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak; araştırmacı tarafından hazırlanan Demografik Bilgi Formu, çocuklar ve ailelere yönelik hazırlanan ve uzman görüşü alınarak oluşturulan Anket Formu ve “Çocuklar İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği” kullanılmıştır. Bulgular: Çalışma sonucunda dijital oyun bağımlılığı ile; çocukların dışarıda oyun oynama düşünceleri, oyun oynama süresi, dışarıda oyun oynama durumu ve evde dijital oyun oynama durumu arasında anlamlı bir fark olmadığı; dışarıda oyun oynanan yerler ile arkadaş ilişkileri arasında anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. Sonuç: Evde sınırsız internet bulunsa da çocukların dışarıda oyun oynamaktan hoşlandığı, evinde kendisine ait bilgisayarı ve akıllı telefonu bulunmayan çocukların ise dışarıda oyun oynamaktan daha çok hoşlandığı saptanmıştır.
  • Öğe
    Avrupa Birliği tarım politikası ve Türkiye'de organik tarımın geliştirilmesi üzerine olası etkisi
    (Cahit Aydemir, 2007) Gündüz, A. Yılmaz; Kaya, Mehmet
    Avrupa Birliği’nin tarımsal politikasının temel amacı, topluluğa üye ülkelerin tarımsal üretimini artırmak, üreticilere daha iyi bir yaşam sağlamak, çevre dostu tarım uygulamalarını teşvik etmek, bitki ve hayvan sağlığı standartlarının yaygınlaştırılması, kırsal bölgeler arasında işbirliği ve kırsal gelişmeyle ilgili deneyim ve bilgi alış-verişini sağlamaktır. Ayrıca, tarım piyasalarını istikrara kavuşturarak arzın devamlılığını sürekli kılmak hedeflerini de gütmektedir. Türkiye’de 18 milyon hektar tarım arazisi ve üç milyonun üzerinde de tarım işletmesi vardır. Tarım işletmelerinin büyük çoğunluğu küçük işletmelerden oluşmaktadır. Ülkemizde tarım işletmelerinin dağınık ve küçük olması, bir yandan teknoloji kullanımını kısıtlamakta ve öbür taraftan da birim alandan alınan verimi de düşürmektedir. Ayrıca gereğinden fazla kullanılan kimyasal maddeler de insan sağlığını tehdit etmektedir. Optimum işletme büyüklüklerine sahip, ileri teknoloji kullanabilen ve nitelikli eleman istihdam edebilen, iç ve dış pazarın ihtiyaç duyduğu tarımsal ürünleri sürekli arz edebilen işletmelerin kurulması veya sayılarının artırılması tarım sektöründen beklenen ana hedeflerdir. Ayrıca, üreticilerin gelirlerinin artırılabilmesi için az gelişmiş bölgelerde işletmelerin maliyetlerini düşürmek, çiftçilerinin üretim gücünü ve gelirlerini artırmak ve sıkıntılarını azaltmak amacıyla entegre tesislerin kurulmaları da büyük bir önem taşımaktadır. Bu makalede, önce AB’nin ortak tarım politikası daha sonra da insan sağlığı açısından organik tarıma konu olan ürünlerin yetiştirilmesinin önemi üzerinde bilgi verilmeye çalışılacaktır.
  • Öğe
    Dijital ortamda çocuk: Bir çocuk youtuber kanalının içeriksel analizi
    (Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2021) Boğa, Ebru; Sağlam, Mehmet
    Çocuklar birçok farklı dijital platformda yer almakta, video izlemekten hoşlanmakta, hatta kendi videolarını oluşturmak için güdülenmektedir. Bu noktada dünyada ve Türkiye’de en yaygın kullanıma sahip olan dijital medya platformlarından biri olan Youtube, çocuklar için eğlenceli videolar izleme konusunda eğlenceli bir ortam haline gelebilmektedir. Bu çalışmada bir çocuk youtuber sayfasında yer alan ve belli kriterlere göre seçilen videoların içeriksel olarak analiz edilerek mevcut durumun ortaya konması hedeflenmiştir. Çalışma içerik analizine dayandırılarak gerçekleştirilmiş nitel bir araştırmadır. Örneklem seçiminde amaçlı örneklem seçimi uygulanmıştır. Elde edilen veriler betimsel istatistikler kullanılarak tablolar halinde yorumlanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda; kısa süreli videoların daha fazla izlendiği, videoların daha çok evde çekildiği, video içeriklerinde çoğunlukla oyun oynama temasının yer aldığı, en eski videolarda eğitsel içeriklere de yer verilirken en yeni ve en popüler videolarda tamamen eğlence temalı içeriklerin yer aldığı, en eski videolarda markalı ürün kullanımı daha az iken; en yeni videolarda markalı ürün kullanımının arttığı ve en popüler videolarda çok fazla markalı ürün kullanımın bulunduğu, videolarda yaş ve gelişim düzeyi açısından riskli durumların bulunduğu, en popüler videoların tamamında iletişim diyalogları yerine çoğunlukla hareketli müzik ve ses efekti kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır.