Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Yücel, Mehmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İki boyutlu tasarımların öğretilmesinde atık malzeme kullanmanın öğrencilerin sanatsal gelişimlerine katkılarının değerlendirilmesi
    (2018) Yücel, Mehmet; Alakuş, Ali Osman
    Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda okutulan Görsel Sanatlar dersinde beklenen amaçların gerçekleştirilebilmesi için geleneksel öğretim yöntemlerinin dışında araştırmaya dayalı ve yeni öğretim metotlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bilindiği gibi bu dersin öğretim programında öğretilmesi planlanan öğrenme alanları arasında iki boyutlu sanatsal biçimlendirme çalışmalarının yanında üç boyutlu sanatsal biçimlendirme çalışmalarına da yer verilmektedir. Son yıllarda atık malzemelerin geri dönüşümüne yönelik birçok proje geliştirilmektedir. Geri dönüşüm işlemleri bağlamında kimi sanatçılar tarafından sanatsal formlara dönüştürülen atık malzemeler kullanılarak yapılan tasarımlar ile hem sanat alanında yenilikler yaratılmakta hem de atık malzemelerle topluma tüketim çılgınlığının sonuçları ve atıkların doğaya verdiği zararın boyutları vurgulanmaya çalışılmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı; Ortaokul 7. sınıf düzeyinde verilen Görsel Sanatlar dersinde atık malzemeler kullanılarak yapılacak tasarımların öğrencilerin sanatsal gelişimlerine ve çalışmalarının niteliğine ne tür katkı sağladığını belirlemek, dersteki başarı ile derse karşı tutumlarına etkisini ölçmektir. Araştırma deneysel desenlerden öntest-sontest kontrol gruplu desen modeliyle yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Şanlıurfa ili, örneklemini Hacı Abdurrahman Özdemir Ortaokulu'nda öğrenim gören toplam 54 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim yılı, bahar döneminde yürütülmüştür. Çalışma için hazırlanan veri toplama araçları; derse yönelik başarı ve tutumu ölçmek için öntest-sontest, atık malzemelerin kullanımına yönelik öğrenci görüşleri ve gözlem formlarıdır. Çalışmalarında atık malzemeleri kullanan deney grubu ile geleneksel yöntemleri kullanan kontrol grubu öğrencilerinin derse karşı tutumlarını ölçmek amacıyla uygulanan sontest puan ortalamaları arasındaki farkın deney grubu lehine anlamlı olduğu saptanmıştır. Deney ve kontrol gruplarına uygulanan başarı değerlendirme ölçekleri incelendiğinde deney grubunun başarı ortalaması kontrol grubunun ortalamasına oranla yüksek olduğu gözlenmiştir. Özellikle çalışmayı belirlenen sürede tamamlama, uygulamada isteklilik alt başlıklarına dair değerler kontrol grubunun sonuçlarına göre oldukça yüksek olduğu görülmektedir. Sonuç olarak, uygun ortam ve malzeme sağlanması, görsel sanatlar öğretmenlerine de yeterli eğitimler verilmesi halinde atık malzemeler kullanarak iki boyutlu tasarımların öğrencilere öğretilmesiyle sanatsal gelişimlerine katkıda bulunulacağı anlaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Sanat, Sanat Eğitimi, Atık Nesne, Kolaj, Dekolaj
  • [ X ]
    Öğe
    Stres üriner inkontinans tedavisinde transvajinal tape (tvt) ve fasyal sling yöntemlerinin uzun dönem sonuçlarının karşılaştırılması
    (2014) Hatipoğlu, Namık Kemal; Dedekargınoğlu, Galip; Aras, Bekir; Yücel, Mehmet; Saraçoğlu, Uğur; Atakanlı, Cengiz; Yalçınkaya, Soner
    Amaç: İdrar inontinans tedavisinde uygulanan fasyal sling ve transvaginal tape (TVT) operasyonlarının sonuçlarını karşılaştırmaktır. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya Mayıs 2002- Temmuz 2008 tarihleri arasında inkontinansları fasyal sling ve TVT ile tedavi edilen 113 kadın hasta dahil edildi. Postoperatif ped kullanmama ve tam kuruluk hali başarı olarak kabul edildi. Ped sayısında %50 azalma kısmi başarı, ped sayısında %50den az azalma başarısızlık olarak kabul edildi. İstatistik- sel analizde student t test ve ki-kare testi kullanıldı ve SPSS®18.0 paket programı ile yapıldı. p<0.05 istatistiksel olarak anlamlı olarak kabul edildi. Bulgular: Yaş ortalaması 52.94 (31-78), takip süresi TVT için 44.3±8.7 ay, fasyal sling için ise 74.7±12.4 idi. Hastaların %79.5inde mikst tip inkontinans mevcuttu. Her iki grupta hastaların inkontinans tipi, inkontinans şiddeti ve yaş dağı- lımları benzerdi (p>0.05). Başarı oranları TVT grubunda %96 ve fasyal sling grubunda %77 olarak saptandı (p<0.001). TVT yapılan hastalarda kanama daha az saptandı, operasyon süresinin ve hastanede kalış süresinin daha kısa saptandı ve bu bulgular istatistiksel olarak anlamlı idi (p<0.05). Obstruktif bulgular ve postmiksiyonel rezidüel idrar oranları fasyal sling grubunda daha fazla olarak saptandı (p<0.05). Her iki grupta da mesane perforasyon oranlarına birbirine yakın saptandı (p>0.005) ve majör komplikasyon izlenmedi. Takip süresince hiçbir hastada teyp erozyonu saptanmadı. Sonuç: TVT, fasyal sling operasyonlarına göre daha kısa sürede yapılması, daha az kanamaya yol açması, hastanede kalış süresini kısaltması ve yüksek başarı oranı ile tercih sebebi olabilir.

| Dicle Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim