• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Dicle
  • Fakülteler
  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü makaleler
  • View Item
  •   Dicle
  • Fakülteler
  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü makaleler
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Isı ve sıcaklık kavramları arasındaki ilişki ile ilgili olarak geliştirilen çalışma yaprağının uygulanabilirliğinin incelenmesi

Thumbnail

View/Open

Makale Dosyası (323.8Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2005

Author

Gönen, Selahattin
Akgün, Abuzer

Metadata

Show full item record

Citation

Gönen, S. ve Akgün, A. (2005). Isı ve sıcaklık kavramları arasındaki ilişki ile ilgili olarak geliştirilen çalışma yaprağının uygulanabilirliğinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Elektronik), 3(11), 92-106.

Abstract

Öz:Bu çalışmanın amacı, ısı ve sıcaklık kavramları arasındaki ilişki ile ilgili olarak geliştirilen çalışma yaprağının uygulanabilirliğini incelemektir. Bu amaçla, konuyla ilgili literatürde ifade edilen kavram yanılgıları dikkate alınarak bir çalışma yaprağı geliştirilmiştir. Hazırlanan çalışma yaprağı Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalında okuyan 38 ikinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Uygulamaya katılan tüm öğrenciler daha önce ısı ve sıcaklık konuları ile ilgili ders almıştır. Çalışmanın sonucunda, geliştirilen çalışma yaprağının araştırılan konuyla ilgili öğrencilerin uygun anlamalar geliştirmesine yardımcı olduğu belirlenmiştir. Bu çalışmadan elde edilen bulgular doğrultusunda çalışma yaprağındaki eksiklikler giderilerek kavram yanılgılarını giderme ve kavramsal değişimi sağlama boyutlarının incelenmesi gerektiği önerisinde bulunuldu.
 
Abstract:The aim of this study is to investigate applicability of worksheet associated with relationship between heat and temperature concepts. To reach this aim, based on misconceptions stated by the related literature, a worksheet was developed. The worksheet was administered to 38 student teachers who were in the second class of Science Teacher Education Department in Ziya Gökalp Faculty of Education. As a result of this study, it was found out that the devised worksheet helped the science student teachers to improve appropriate understandings about topic under investigation. Morover, it is suggested that after the worksheet is revised by taking into consideration the results obtained by this study, futher research should be done to explore how this worksheet affects both overcoming of misconceptions and conceptual change relevant with relationship between heat and temperature concepts.
 

Source

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Elektronik)

Volume

3

Issue

11

URI

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRreU5EZzQ
https://hdl.handle.net/11468/9452

Collections

  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü makaleler [102]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1329]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Dicle

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Dicle University || OAI-PMH ||

Dicle University, Diyarbakır, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Dicle University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Dicle:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.