• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Dicle
  • Fakülteler
  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü makaleler
  • View Item
  •   Dicle
  • Fakülteler
  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü makaleler
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fizik öğretiminin sorunları üzerine öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi

Thumbnail

View/Open

Makale Dosyası (303.6Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2002

Author

Maskan, Abdulkadir
Gönen, Selahattin
Kavak, M. Tahir
Özek, Nail

Metadata

Show full item record

Citation

Maskan, A., Gönen, S., Kavak, M. T. ve Özek, N. (2002). Fizik öğretiminin sorunları üzerine öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 27(123), 48-52.

Abstract

Öz:Bu çalışmanın amacı lise fizik öğretmenlerinin fizik öğretiminin sorunlarına ilişkin görüş ve önerilerini değerlendirmektir. Araştırmanın örneklemi Diyarbakır, Şanlıurfa, Mardin, Siirt ve Batman il merkezlerinde görev yapan 152 fizik öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, öğretmenlere yöneltilen anket sorularına verilen yanıtlar ile elde edilmiştir. Değerlendirme sonuçları, frekans dağılımları ve yüzdelikleri alınarak, tablolar ve metin içinde bulgular bölümünde sunulmuştur. Son bölümde fizik öğretimi için araştırma sonuçlarına dayalı olarak bazı öneriler verilmiştir.
 
Abstract:The aim of this study is to evaluate high school physics teachers' opinions and suggestions about physics instruction. The respondents of the study consisted of 152 physics teachers working in the city centres of the provinces Diyarbakır, Şanlıurfa, Mardin, Siirt and Batman. The data were gathered through multiple-choice questioner posed to the teachers. The evaluation results are presented given as frequency distributions and percentages in charts and text. In the last section, some possible suggestions for physics instruction are made with the help of the results.
 

Source

Eğitim ve Bilim

Volume

27

Issue

123

URI

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRneE56Yz0
http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/5173/1302
https://hdl.handle.net/11468/9204

Collections

  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü makaleler [102]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1329]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Dicle

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Dicle University || OAI-PMH ||

Dicle University, Diyarbakır, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Dicle University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Dicle:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.