Avrupa Birliği'ne tam üyelik sürecindeki Türkiye'de hukuk eğitimi: Sorunlar ve çözüm önerileri
Citation
Erdem, F. H. ve Azarkan, E. (2021). Avrupa Birliği'ne tam üyelik sürecindeki Türkiye'de hukuk eğitimi: Sorunlar ve çözüm önerileri. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(26), 1-12.Abstract
Türkiye’de yaşanan yargı sorunu ve bunun bir parçası olan yargı mensuplarının niteliği sorunu, hukuk eğitimine
dair tartışma ve arayışları gündeme getirmektedir. Uzunca bir süreden beri hukuk eğitiminde yaşanan sorunlar, sorunun
ilgilileri tarafından dile getirilmesine rağmen, henüz ciddi bir adımın atılmadığı görülmektedir. Türkiye’de hukuk eğitimi
alanında yaşanan sorunları ve bunlara yönelik çözüm önerilerini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilen bu çalışmada,
Türkiye’nin Avrupa Birliği (AB) üyelik süreci göz önünde bulundurularak, önce hukuk eğitimi alanına ilişkin AB eksenli
yaşanan gelişmelere genel olarak değinilecektir. Ardından, AB üyesi Almanya hukuk eğitimi ile AB’den ayrılan ve AngloSakson hukuk sisteminin en önemli uygulayıcısı olan İngiltere hukuk eğitimi incelenecektir. Son olarak, Türkiye’de hukuk
eğitimi alanında yaşanan sorunlara değinilecek ve çözüm önerileri sunulacaktır. The judicial problem confronted in Turkey and the problem of the quality of members of judiciary which is part of
it has brought discussions and pursuits on legal education onto the agenda. Although the problems experienced in legal
education, for a long time, have been expressed by concerned parties, it is seen that no significant step has been taken yet.
In this study, which aims to present solution proposals for problems faced in the field of legal education in Turkey, first,
progresses seen in the field of legal education in the context of European Union (EU) are to be addressed in general by
taking Turkey’s European Union process into consideration. Then, legal education in EU member Germany and that in the
UK, which left the EU and is the most important practitioner of the Anglo-Saxon legal system, will be examined. Finally,
problems experienced in the field of legal education in Turkey are to be referred to and solution proposals are to be
presented.
Source
Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü DergisiVolume
13Issue
26URI
http://www.e-dusbed.com/Dusbed/ArchiveIssues/PDF/12b3468e-9676-eb11-8113-005056b0673ehttps://hdl.handle.net/11468/6515
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Hukuk devleti ilkesinin teorik ve pratik açıdan içeriksel dönüşümü
Budunoğlu, Mahmut (2017)Hukuk devleti ilkesi, bir toplum ve ülkenin uygar ve adil bir toplum ve ülke olarak nitelendirilebilmesi için olmazsa olmaz koşullardan birisi olarak değerlendirilebilir. Bu ilke, genel hatlarıyla, bir toplum ve ülkedeki ... -
İslam hukuk metodolojisinde istihsan
Yaşar, Mehmet Aziz (2015)Tez; giriş, üç bölüm ve sonuç kısmından oluşmaktadır. Girişte araştırmanın amacı, önemi ve araştırmada izlenen yöntem ele alınmıştır. Birinci bölümde, istihsânın kavramsal çerçevesi üzerinde durulmuştur. Bu bağlamda ...