• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Dicle
  • Fakülteler
  • Mİmarlık Fakültesi
  • Mimarlık Fakültesi Makaleler
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Dicle
  • Fakülteler
  • Mİmarlık Fakültesi
  • Mimarlık Fakültesi Makaleler
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mimarlık mesleğine ulaşılabilirlikte farklı bir arayış denemesi: Dicle Üniversitesi örneği

Thumbnail

Göster/Aç

Makale Dosyası (1.017Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2018

Yazar

Akça, Y. Berivan Özbudak
Aydın, Derya Çakır
Halifeoğlu, Fatma Meral

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Akça, Y.B.Ö., Aydın, D.Ç. ve Halifeoğlu, F.M. (2018). Mimarlık mesleğine ulaşılabilirlikte farklı bir arayış denemesi: Dicle Üniversitesi örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 17(67), 1147-1158.

Özet

Ülkemizde son yıllarda üniversite eğitiminde birden fazla bölümü bitirmiş veya eğitimine devam etmekte olan bireylerin sayısında artış olduğu bilinmektedir. Dicle Üniversitesi Mimarlık Bölümü öğrencileri içinde de daha önce başka bir bölümü bitirmiş olanların sayısı dikkat çekici geldiğinden bu konu üzerinde kapsamlı araştırma ve inceleme yapılmıştır. Bu çalışma, mimarlık mesleğinin ikinci bir meslek olarak tercih edilmesindeki düşünce, beklenti ve bakış açılarının nedenleri ile mesleki yaşamda tercih ve memnuniyet durumunu sorgulamayı hedeflemiştir. Dicle Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Mimarlık bölümünde eğitimlerine devam eden ve mezun olan 73 katılımcı ile çalışma gerçekleştirilmiştir. Elde edilen en önemli sonuçlardan biri, mimarlık bölümünde eğitim alan, ancak daha önce başka bir bölümü bitirmiş kişilerin bu yolu mimarlık mesleğine ulaşmak için bilinçli olarak seçtikleri ve daha çok teknik bölümlere yöneldiği olmuştur. İnsanın varoluşuna kadar inen mimarlık mesleğinin, günümüze kadar gelen süreçte gösterdiği yaratıcı, teknik, sosyal ve iletişim kurma yönleriyle toplum içerisinde popülaritesini hiç kaybetmediği ve her dönem tercih edilen meslekler arasında yer alacağı anlaşılmaktadır.
 
In our country, it is known that in recent years there has been an increase in the number of individuals who have completed more than one department in university education or who are continuing their education. Since the number of students of the Department of Architecture of Dicle University students who have already completed another department has been remarkable, extensive research and investigation have been carried out on this subject. This study aimed to question the preference and satisfaction in professional life with reasons of expectations, anticipation, and perspectives of architecture profession being chosen as a second profession. The study was carried out with 73 participants who continued their education and graduated from the Architecture Department of the Dicle University Faculty of Architecture. One of the most important result is that people who have been educated in the Department of Architecture, but who have already completed another department, have consciously selected this way to reach the Architecture profession, and have gone to more technical departments in this election. It is understood that the architectural profession which has reached to the existence of mankind will never lose its popularity in the society with its creative, technical, social and communicative aspects that it has shown up to the present day and will be among the preferred professions in every period.
 

Kaynak

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi

Cilt

17

Sayı

67

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11468/6415
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnM01UUTJOZz09

Koleksiyonlar

  • Mimarlık Fakültesi Makaleler [23]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1204]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Dicle

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Dicle Üniversitesi || OAI-PMH ||

Dicle Üniversitesi, Diyarbakır, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Dicle Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Dicle:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.