• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Dicle
  • Fakülteler
  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi
  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
  • View Item
  •   Dicle
  • Fakülteler
  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi
  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Çoklu zeka kuramına göre geliştirilen etkinliklere dayalı öğretime ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri

Thumbnail

View/Open

Makale Dosyası (484.2Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2009

Author

Kutluca, Tamer
Çatlıoğlu, Hakan
Birgin, Osman
Aydın, Mehmet
Butakın, Veysel

Metadata

Show full item record

Citation

Kutluca, T., Çatlıoğlu, H., Birgin, O., Aydın, M. ve Butakın, V. (2009). Çoklu zeka kuramına göre geliştirilen etkinliklere dayalı öğretime ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (12), 1-16.

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf çokgenler konusunda çoklu zekâ kuramına göre geliştirilen etkinliklere dayalı öğretime ilişkin öğretmen ve öğrencilerin görüşlerini incelemek ve bu etkinlikleri tanıtmaktır. Bu amaçla çoklu zekâ kuramına dayalı olarak beş adet etkinlik geliştirilmiştir. Çalışmada özel durum yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubu bir ilköğretim okulunun yedinci sınıfındaki 24 öğrenci ve dersin öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplamak amacıyla öğrencilere açık uçlu sorulardan oluşan bir anket ve öğretmene yapılandırılmış mülakat uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda, öğrencilerin ve öğretmenin geliştirilen etkinliklere ve etkinliklerle gerçekleştirilen öğretime ilişkin olarak olumlu görüş içinde oldukları ortaya çıkmıştır. Sonuçlara bağlı olarak çoklu zekâ kura
 
The purpose of this study is to investigate students’ and their teacher’s views about the instruction based on the activities developed according to the multiple intelligences theory and to describe those activities of polygons topic on 7th grade level at the primary education. Along with this aim, five activities are developed according to the multiple intelligences theory. A case study method is used in the study. The sample of the study consists of 24 seventh grade students and their mathematics teacher. To collect data, a survey consisting of open ended questions for students and a structured interview for teacher are conducted. The study reveals that both teacher and students have positive opinions with regard to activities and instruction based on the multiple intelligences theory. To make instruction more effective some suggestions are also provided according to the results.
 

Source

Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi

Issue

12

URI

https://hdl.handle.net/11468/6108
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/787126

Collections

  • Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi [146]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Dicle

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Dicle University || OAI-PMH ||

Dicle University, Diyarbakır, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Dicle University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Dicle:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.