Browsing Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü makaleler by Issue Date
Now showing items 21-40 of 103
-
Ardışık doğal sayılardan pisagor üçlülerine
(Elementary Education Online, 2008)Öz:Bu çalışmada, Üçgensel Sayılar, Karesel Sayılar, Yamuksal Sayılar ve Dikdörtgensel Sayıların kavratılmasında görsel materyaller kullanılmıştır. Materyal destekli öğretim sürecinde kazanılan becerilerin kullanılması ile ... -
Matematik okuryazarlığı öz-yeterlik ölçeğinin geliştirilmesi
(Kastamonu Üniversitesi, 2008)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığına ilişkin öz-yeterlik inancını ölçen geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. 35 maddeden oluşan ölçeğin taslak formu 2006-2007 öğretim yılında, ... -
İşbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretim yöntemlerinin tohumlu bitkiler sistematiği laboratuarı dersine yönelik tutum ve başarıya etkisi
(Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2009)Öz:Bu araştırmanın amacı; işbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretim yöntemlerinin, tohumlu bitkiler sistematiği laboratuarı dersine yönelik tutum ve başarıya etkisini incelemektir. Araştırma; 2007-2008 öğretim yılı bahar ... -
Zıt yönlere doğru hareketten yola çıkılarak benzetim yoluyla özdeşliklerin elde edilmesi
(Elementary Education Online, 2010)Öz:Bu çalışmada, Dicle Üniversitesi Fen ve Eğitim Fakültelerinin matematik ve matematik eğitimi programlarında öğrenim gören 209 (2. ve 4. sınıf) öğrencinin hız problemlerindeki bilgilerini kullanarak “iki terimin toplamının ... -
Fizik ve matematik öğretmen adaylarının fiziğe karşı öz-yeterlik inançlarının değerlendirilmesi
(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2010)Bu çalışmanın amacı, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, Fizik ve Matematik Öğretmenliği programına devam eden öğretmen adaylarının fiziğe ilişkin öz-yeterlik inanç düzeylerini belirlemektir. Araştırma, Fizik ... -
Fotosentez ünitesinin bilgisayar simülasyonlarıyla desteklenen işbirlikli öğretim yöntemiyle öğretiminin öğrenci erişi ve biyoloji dersine yönelik tutuma etkisi
(Necatibey Eğitim Fakültesi, 2011)Öz:Bu çalışmada, Biyoloji dersinde, Simülasyon Destekli İş Birlikli Öğrenmenin Öğrenci Takımları Başarı Grupları yöntemi ve geleneksel yöntemin uygulandığı gruplar arasında başarı ve öğrencilerin derse yönelik tutumları ... -
11. Sınıf öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarının bazı değişkenler ve fizik dersi başarıları açısından incelenmesi
(Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi, 2011)Abstract- The aim of this study was to investigate the relationship between students’ multiple intelligence fields and some variables (type of school, gender, financial state of the family, educational background of the ... -
Prospective teachers’ perceptions of teaching practice experience in school placements
(Ekip Büro Makineleri A. Ş., 2011)The purpose of this study is to examine the experiences of prospective teachers‟ first contact with the teaching profession during their practising school attachments. The participants of the study were 101 prospective ... -
Matematik kaygısı ile olumlu ve olumsuz mükemmeliyetçiliğin matematik başarısını yordama gücü
(Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2012)Öz:Bu araştırmanın amacı matematik kaygısı ile olumlu ve olumsuz mükemmeliyetçiliğin ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin matematik başarısını yordama gücünü incelemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Matematik kaygısının matematik başarısını yordama gücünün cinsiyet ve sınıf değişkenleri açısından incelenmesi
(Gaziantep Üniversitesi, 2013)Öz:Bu araştırma ile matematik kaygısının matematik başarısını yordama gücünün cinsiyet ve sınıf değişkenleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma ... -
Biyoloji öğretimine yönelik geliştirilen materyallerin değerlendirilmesi
(Gaziantep Üniversitesi, 2013)Öz:Bu çalışmada; Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (ÖTMT) dersi kapsamında biyoloji öğretimine yönelik geliştirilen materyallerin biyoloji öğretmen adaylarınca değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu ... -
Matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgileri ve teknoloji kullanım sıklığı algılarının incelenmesi
(ESOSDER, 2013)Bu araştırmanın amacı, matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) düzeylerini belirlemek ve teknoloji kullanım sıklığı algısının TPAB üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırmanın örneklemini ... -
4+4+4 eğitim sisteminde sınıf öğretmenleri ile fen ve teknoloji öğretmenlerinin eğitim durumlarını düzenleme becerilerinin incelenmesi
(Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2014)Öz:Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenleriyle fen ve teknoloji öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersi eğitim durumlarını düzenleme becerilerinin 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin görüşlerine göre incelenmesidir. Araştırma ... -
Pısa sınavlarında Türkiye'nin performansı ve öğretmen eğitiminde çözüm önerileri
(International Balkan University, 2014)Öz:Günümüzde eğitimde kalite standartlarının yükseltilmesi küreselleşen dünyamızda son derece önem kazanan bir konu haline gelmiştir. Eğitimde kalitenin yükseltilmesi; bir ülkenin geleceğini teminat altına alması, bilgi ... -
Kültürel zekâ ölçeği'nin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2014)ÖZ: Bu araştırmanın amacı, Ang vd. (2007) tarafından geliştirilen Kültürel Zekâ Ölçeği (KZÖ)’ni Türkçe’ye uyarlamak ve ölçeğin psikometrik özelliklerini incelemektir. Araştırma 2011-2012 Öğretim Yılı Bahar Dönemi’nde Dicle ... -
Standart testlere yönelik inanç ölçeği'nin (STYİÖ) Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu araştırmanın amacı, Magee ve Jones (2012) tarafından geliştirilen Standart Testlere Yönelik İnanç Ölçeğini (STYİÖ) Türkçeye uyarlamak ve ölçeğin psikometrik özelliklerini incelemektir. Araştırma 2013-2014 öğretim yılı ... -
Öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik inançlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi: Matematik ve Sosyal Bilgiler öğretmenliği
(Eğitim-Bir-Sen, 2016)Öz:Bu çalışmada; öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik inançlarının cinsiyet, sınıf, bölüm ve fakülte değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Survey yönteminin kullanıldığı ... -
Türkiyeli ve İsviçreli fen alanları öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerini kullanma sıklığının karşılaştırılması
(Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2016)Öz:Eğitimde, öğretim teknolojilerinin kullanımının önemi arttıkça, sınıf ortamında öğretim teknolojileri kullanacak ve öğrencilerinin kullanmaları için uygun ortamlar sağlayacak olan fen alanları öğretmen adaylarının, ... -
Geleneksel kütüphanelere alternatif bir tasarım: E-kütüphane
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Öz:Kütüphaneler toplumların gelecekten günümüze bilgi kaynaklarının depolandığı yapılar olarak düşünülmektedir. Geleneksel kütüphanelerin sadece inşa edildikleri bölgedeki insanlara hizmet vermesi, kütüphanelerin elinde ... -
Matematik öğretmen adaylarının alan ve alan eğitimi derslerine yönelik tutumları: Karma bir araştırma
(ESOSDER, 2016)Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının alan ve alan eğitimi derslerine yönelik tutumlarını belirlemek ve cinsiyet, sınıf gibi değişkenlere göre incelemektir.Bu araştırma, nicel ve nitel araştırma ...