• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Dicle
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü Makaleler
  • View Item
  •   Dicle
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü Makaleler
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığına yönelik görüşlerinin incelenmesi

Thumbnail

View/Open

Makale Dosyası (357.6Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Date

2013

Author

Özgen, Kemal
Kutluca, Tamer

Metadata

Show full item record

Citation

Özgen, K. ve Kutluca, T. (2013). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10), 1-22.

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığının (MOY) tanımına, önemine ve geliştirilmesine yönelik görüşlerini incelemektir. Bu araştırmada özel durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, ilköğretim matematik öğretmenliği ana bilim dalında okuyan 44 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Öğretmen adaylarının MOY’ye yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yedi açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu uygulanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Verilerin analizi, kodlama, kategorilerin ve temaların oluşturulması ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde öğretmen adaylarının görüşlerinde, MOY’nin tanımına yönelik geleneksel okuryazarlık yaklaşımı ve güncel okuryazarlık yaklaşımının olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adayları MOY’nin bireysel, toplumsal ve bilişsel faydalarından dolayı önemli olduğunu bildirmişlerdir. Öğretmen adaylarına göre MOY’nin geliştirilmesinde matematiği somutlaştırma, ilgi, etkileşim ve düşünmeye yönlendirme gibi faktörlerin etkili olduğunu ifade etmişlerdir.
 
The purpose of this study is to examine primary mathematics pre-service teachers’ views towards definition, importance and development of mathematical literacy (ML). Case study method was used in this study. The study was carried out with 44 primary mathematics pre-service teachers. In order to determine preservice teachers’ views towards ML, interview form which is consisted seven open-ended questions were used. The obtained data were analyzed by content analysis. Analysis of data was carried out with coding, creation of categories and themes. As a result of obtained data analysis, it is determined that pre-service teachers had traditional and current literacy approach in their views. Pre-service teachers reported the importance of ML because of its individual, social and cognitive benefits. According to preservice teachers, factors as mathematics concretization, interest, interaction, guidance to thinking are effective in the development of ML.
 

Source

Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Volume

5

Issue

10

URI

https://hdl.handle.net/11468/4946
http://www.e-dusbed.com/Dusbed/ArchiveIssues/PDF/72402b56-6868-e711-80f0-00224d68272d
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZM01ESXlNZz09

Collections

  • Sosyal Bilimler Enstitüsü Makaleler [153]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [701]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Dicle

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Dicle University || OAI-PMH ||

Dicle University, Diyarbakır, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Dicle University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Dicle:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.