İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik okur yazarlığınayönelik görüşlerinin incelenmesi

View/ Open
Access
CC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/closedAccesshttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/Date
2013Metadata
Show full item recordCitation
Özgen, K., Kutluca, T."İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığına yönelik görüşlerinin incelenmesi", DUSBED,6(10),1-22.(2013)Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığının
(MOY) tanımına, önemine ve geliştirilmesine yönelik görüşlerini incelemektir. Bu araştırmada özel durum
çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, ilköğretim matematik öğretmenliği ana bilim dalında okuyan
44 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Öğretmen adaylarının MOY’ye yönelik görüşlerini belirlemek
amacıyla yedi açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu uygulanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi
yöntemi ile analiz edilmiştir. Verilerin analizi, kodlama, kategorilerin ve temaların oluşturulması ile
gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde öğretmen adaylarının görüşlerinde, MOY’nin tanımına
yönelik geleneksel okuryazarlık yaklaşımı ve güncel okuryazarlık yaklaşımının olduğu belirlenmiştir.
Öğretmen adayları MOY’nin bireysel, toplumsal ve bilişsel faydalarından dolayı önemli olduğunu
bildirmişlerdir. Öğretmen adaylarına göre MOY’nin geliştirilmesinde matematiği somutlaştırma, ilgi,
etkileşim ve düşünmeye yönlendirme gibi faktörlerin etkili olduğunu ifade etmişlerdir. The purpose of this study is to examine primary mathematics pre-service teachers’ views
towards definition, importance and development of mathematical literacy (ML). Case study method was
used in this study. The study was carried out with 44 primary mathematics pre-service teachers. In order to
determine preservice teachers’ views towards ML, interview form which is consisted seven open-ended
questions were used. The obtained data were analyzed by content analysis. Analysis of data was carried
out with coding, creation of categories and themes. As a result of obtained data analysis, it is determined
that pre-service teachers had traditional and current literacy approach in their views. Pre-service teachers
reported the importance of ML because of its individual, social and cognitive benefits. According to preservice
teachers, factors as mathematics concretization, interest, interaction, guidance to thinking are
effective in the development of ML.
Source
Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü DergisiVolume
6Issue
10The following license files are associated with this item: