Search
Now showing items 1-10 of 12
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik okur yazarlığınayönelik görüşlerinin incelenmesi
(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığının
(MOY) tanımına, önemine ve geliştirilmesine yönelik görüşlerini incelemektir. Bu araştırmada özel durum
çalışması yöntemi ...
K. Zeller ve M. Stieglitz'in bazı makaleleri
(Dicle Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2001)
Altı bölüm olarak düzenlenen bu çalışmanın birinci bölümü, Kari Zeller'in Genelleştirilmiş matris dönüşümlerine dair, "Verallgemeinerte matrixtransformationen, Math. Z., 56(1)(1952), 18-20" künyeli çalışmasına aynlmıştır. ...
Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin yeni matematik öğretim programını uygulama aşamasında yaşadığı zorluklar
(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Bu çalışma ile ortaöğretim matematik öğretmenlerinin yeni öğretim programı ile ilgili görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Öğretmenlerin yeni öğretim programını uygulamada karşılaştıkları zorluklar derinlemesine incelenmiştir. ...
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığına yönelik görüşlerinin incelenmesi
(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığının (MOY) tanımına, önemine ve geliştirilmesine yönelik görüşlerini incelemektir. Bu araştırmada özel durum çalışması yöntemi ...
Bilinç ve Dil
(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Bu çalışmada California Üniversitesi’nde felsefe profesörü olan John R. Searle tarafından yazılan ve orijinal adı “Consciousness and Language” olan ve Muhittin Macit ile Cüneyt Özpilavcı tarafından Türkçe’ye çevirilen ...
Çoklu zeka kuramına göre geliştirilen etkinliklere dayalı öğretime ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
(Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2009)
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf çokgenler konusunda çoklu zekâ
kuramına göre geliştirilen etkinliklere dayalı öğretime ilişkin öğretmen ve
öğrencilerin görüşlerini incelemek ve bu etkinlikleri tanıtmaktır. Bu ...
Matematik öğretiminde geogebra kullanımı hakkında öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi
(Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2011)
Bu çalışmanın amacı matematik öğretiminde GeoGebra kullanımı hakkında
öğrenci görüşlerini değerlendirmektir. Bu amaç kapsamında Diyarbakır
ilinde bir ortaöğretim kurumunun 10. sınıfında okuyan 23 öğrenciye ikinci
dereceden ...
Matematik öğretmeni adaylarının bölüm dersleri için kullanılan uzaktan eğitim sistemi hakkındaki yaklaşımları
(Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2013)
Bu çalışmanın amacı matematik öğretmeni adaylarının bölüm dersleri için
kullanılan uzaktan eğitim sistemi hakkındaki yaklaşımlarını belirlemek ve bazı
değişkenlere göre incelemektir. Bu amaçla Moodle sistemi üzerinden
matematik ...
An assessment of the effectiveness of 6th grade mathematics curriculum in practice
(Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2015)
Bu araştırmanın amacı, 6. sınıf matematik dersi öğretim programının uygulamadaki
etkililiğini belirlemektir. Araştırmada Bulut (2006) tarafından geliştirilen ve 32 maddeden
oluşan beşli Likert tipi Matematik Dersi Öğretim ...
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi dergisinin bibliyometrik analizi
(Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2016)
Bu araştırmanın amacı Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi’nde 2005-2015 yılları arasında yayımlanan
makaleleri değerlendirmektir. Bu araştırma doğrultusunda dergide yayımlanan 20 sayıda yer alan toplam ...