Browsing by Author "Efe, Rıfat"
Now showing items 1-13 of 13
-
8. sınıf basınç ünitesi öğretiminde uygulanan bağlam temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin bilgilerini güncel yaşamla ilişkilendirebilme düzeylerine ve akademik başarılarına etkisi
Çelebi, Engin (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmada, 8.Sınıf "Basınç" ünitesi öğretiminde uygulanan bağlam temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirebilme düzeylerine ve akademik başarılarına etkisinin araştırılması ... -
Belgesel çekme etkinliğinin Fen Bilgisi öğretmen adaylarının sürdürülebilir kalkınma için çevreye yönelik tutumları üzerindeki etkisi
Efe, Hülya Aslan; Yücel, Sait; Efe, Rıfat (Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2020)Öz:Bu araştırmada, belgesel çekme etkinliğinin öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumları üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmada kontrol gruplu ön test son test yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada ... -
Biyoloji öğretmenlerinin laboratuvar yeterlikleri ile ilgili görüşlerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi (Diyarbakır il örneği)
Akyıl, Sadrettin (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)Bu araştırmada, biyoloji öğretmenlerinin laboratuvar yeterlikleri ile ilgili görüşlerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, Diyarbakır il merkezinde bulunan ve laboratuvarı olan 34 ... -
Çoklu zekâ kuramı temelli etkinliklerin modern genetik konularının öğrenme düzeyine etkisi
Aslan, Mehmet (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Bu çalışma Modern Genetik uygulamalarının Çoklu Zekâ Kuramına dayalı etkinliklerle işlenmesinde öğrencilerin akademik başarısı ve tutumlarına etkisini incelemek için yapılmıştır. Araştırma bir devlet Okulunda 42'i deney ... -
Farklı branşlardaki öğretmen adaylarının çevre sorunlarının nedenleri, eğitimi ve çözümlerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi üzerine bir araştırma
Efe, Rıfat; Gönen, Selahattin; Baran, Medine; Maskan, Abdulkadir (Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2006)Öz:Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının çevre sorunlarının nedenleri, eğitimi ve çözümlerine ilişkin görüşlerini değerlendirmektir. Araştırma, Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinde okuyan 146 (87 erkek ... -
Fotosentez ünitesinin bilgisayar simülasyonlarıyla desteklenen işbirlikli öğretim yöntemiyle öğretiminin öğrenci erişi ve biyoloji dersine yönelik tutuma etkisi
Efe, Hülya Aslan; Oral, Behçet; Efe, Rıfat; Sunkur, Meral Öner (Necatibey Eğitim Fakültesi, 2011)Öz:Bu çalışmada, Biyoloji dersinde, Simülasyon Destekli İş Birlikli Öğrenmenin Öğrenci Takımları Başarı Grupları yöntemi ve geleneksel yöntemin uygulandığı gruplar arasında başarı ve öğrencilerin derse yönelik tutumları ... -
Nasıl bir öğrenme ortamı? Biyoloji sınıflarında öğrenme ortamı yapısının belirlenmesi
Efe, Rıfat; Hevedanlı, Murat; Ketani, Şennur; İnce, H. Hakan; Efe, Hülya Aslan (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2007)TÜBİTAK tarafından kariyer geliştirme programı çerçevesinde desteklenen “işbirlikli öğretme yöntemlerinin grup liderleri yardımıyla yaygınlaştırılması ve uygulama aşamasındaki problemlere çözüm üretilmesi” adlı, 3 yıl ... -
Omurgasız ve omurgalı hayvanlar sistematiği derslerinin öğrenci merkezli ve işbirlikli yöntem ile öğretilmesi
İnce, H. Hakan; Yücel, Sait; Efe, Rıfat (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, 2007)Bu çalışma Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerine 2004-2005 Öğretim yılı I. Ve II. yarıyılı kapsayacak şekilde yapılmıştır. II. Sınıf öğrencilerine farklı iki ... -
Öğrenme kutuları ile işbirlikli öğrenme yaklaşımının 10. sınıf öğrencilerinin biyoloji dersine yönelik tutum ve bilimsel süreç becerilerine etkisi
Ülük, Seval Özmen (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışma '' Dünyamız'' ünitesi için öğrenme kutuları ile işbirlikli öğrenme yaklaşımının 10. Sınıf öğrencilerinin biyoloji dersine yönelik tutumlarına ve bilimsel süreç becerilerine etkilerini belirlemek için yapılmıştır. ... -
Prospective teachers’ perceptions of teaching practice experience in school placements
Maskan, Abdulkadir; Efe, Rıfat (Ekip Büro Makineleri A. Ş., 2011)The purpose of this study is to examine the experiences of prospective teachers‟ first contact with the teaching profession during their practising school attachments. The participants of the study were 101 prospective ... -
Student group leaders influence on organisation of group members for group activities in co-operative learning in biology classrooms
Efe, Rıfat; Hevedanlı, Murat; Ketani, Şennur; Çakmak, Özlem; Efe, Hülya Aslan (Cahit Aydemir, 2007)Öz:In this study, the effects of employing student group leaders during co-operative learning activities in a secondary biology classroom in Turkey is examined. The study was carried out in a period of eight weeks in biology ... -
Ters yüz sınıf uygulamalarının mevsimler ve iklim ünitesinin öğretiminde 8. sınıf öğrencilerinin akademik başarı, tutum ve öğrenme kalıcılıklarına etkisi
Yanardağ, Hüseyin (Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada amaç; ortaokul sekizinci sınıf fen bilimleri dersinde (mevsimler ve iklim ünitesinde) ters yüz sınıf uygulamasının öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrenme kalıcılığına etkisinin araştırılmasıdır. Bunun ... -
Türkiyeli ve İsviçreli fen alanları öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerini kullanma sıklığının karşılaştırılması
Efe, Hülya Aslan; Yücel, Sait; Efe, Rıfat (Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2016)Öz:Eğitimde, öğretim teknolojilerinin kullanımının önemi arttıkça, sınıf ortamında öğretim teknolojileri kullanacak ve öğrencilerinin kullanmaları için uygun ortamlar sağlayacak olan fen alanları öğretmen adaylarının, ...