Tam öğrenme destekli çoklu zeka kuramı uygulamalarının fen bilgisi dersindeki erişi, tutum ve kalıcılığa etkisi

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2017

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Özet

Bu araştırmada, Fen bilgisi dersinin ?Canlının İç Yapısına Yolculuk? ünitesindeki ?Hücre? ve ?Dokular? bölümlerinin öğretiminde, Tam Öğrenme Destekli Çoklu Zeka Kuramı, Çoklu Zeka Kuramı, Tam Öğrenme ve geleneksel yöntemin uygulandığı gruplar arasında erişi, kalıcılık ve derse yönelik tutum açısından etkisi incelenmiştir. Araştırma, 2004-2005 eğitim-öğretim yılının ilk döneminde Diyarbakır Ali Emiri İlköğretim Okulu 6. sınıflar üzerinde beş hafta boyunca yürütülmüştür. Belirtilen okulda, 6-H sınıfı Tam Öğrenme Destekli Çoklu Zeka Kuramı, 6-A sınıfı Çoklu Zeka Kuramı, 6-C sınıfı Tam Öğrenme ve 6-B sınıfı geleneksel yöntemin uygulandığı sınıflar olmak üzere toplam 118 öğrenciden oluşan dört denk grup belirlenmiştir. Araştırmada öntest-sontest desenine başvurulmuştur. Veri toplama aracı olarak başarı testi ve tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir: 1. Tam Öğrenme Destekli Çoklu Zeka Kuramının uygulandığı grubun erişileri geleneksel yöntemin uygulandığı gruba göre anlamlı bir farkla yüksek çıkmıştır. Bu sonuca göre Tam Öğrenme Destekli Çoklu Zeka Kuramı uygulamaları erişi açısından daha etkili olmuştur. 2. Fen bilgisi dersinde, öğrenilen davranışların kalıcılığı açısından gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Uygulanan yöntemler tutum açısından aynı etkiyi yaratmışlardır. 3. Fen bilgisine yönelik tutum puanları açısından gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Uygulanan yöntemler tutum açısından aynı etkiyi yaratmışlardır. Anahtar Kelimeler: Tam Öğrenme Destekli Çoklu Zeka kuramı Uygulamaları, Çoklu Zeka Teorisi, Tam Öğrenme, Fen Öğretimi, Fen Bilgisi Öğretimi.

In this study, the effect of Multiple Intelligence implementations supported by Mastery Learning, Multiple Intelligence implementations, Mastery Learning and traditional instruction on achievement, retention and attitudes towards the lesson in ?Cell? and ?Tissue? of unit ?Living Creature?s Excursion Inner Conformation? of ?Science? lesson has been investigated. This study that was conducted over 6th grade students in Ali Emiri Primary School of Diyarbakır, I. term of 2004-2005 academic year lasted consecutive five weeks. This study was conducted over equal for groups; and the total numbers of students in groups were 118. In this school, 6-H was chosen for Multiple Intelligence implementations supported by Mastery Learning; 6-A for Multiple Intelligence implementations; 6-C for Mastery Learning and 6-B for control group. In this study, we applied the ?test-retest? design. For data collection achievement test and attitude scale were used. The findings from the research can be summarized as follows: 1. Multiple Intelligence implementations supported by Mastery Learning was applied group?s achievement was significantly high according to control group. Thus, Multiple Intelligence implementations supported by Mastery Learning more effective on achievement. 2. No significant difference can be found on student?s retention the science between these groups. As a result, all these counted methods had the some effect 3. No significant difference can be found on student?s attitudes towards the science between these groups. As a result, all these counted methods had the some effect.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Çoklu zeka teorisi, Tam öğrenme, Fen öğretimi, Fen bilgisi öğretimi

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye